Глобальные хуки (Hotkeys) - Забинденные кнопки перестают работать в приложениях - C#

Узнай цену своей работы

Формулировка задачи:

Сделал бинд на клавишу 1, все работает нормально, но есть одна проблема если я к примеру нахожусь в браузере, установил курсор в строку ввода url и нажму на клавишу 1, то бинд сработает, но в браузерную строку ни чего не будет введено. То есть забинденные кнопки перестают работать в приложениях. Подскажите пожалуйста как исправить!
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
using System.Runtime.InteropServices;
 
namespace WindowsFormsApplication5
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        //Тут объявим WinApi
        [DllImport("user32.dll")]
        private static extern bool RegisterHotKey(IntPtr hWnd, int id, uint fsModifiers, uint vk);
        [DllImport("user32.dll")]
        private static extern bool UnregisterHotKey(IntPtr hWnd, int id);
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
            //В инициализации компонентов объявим наши горячие клавиши и их айдишники.
            //Где 0, 0 это то есть ID=0
            RegisterHotKey(this.Handle, 0, 0, (int)Keys.D1);
            
        }
        //Теперь сделаем обработку наших нажатых клавиш
        protected override void WndProc(ref Message m)
        {
            if (m.Msg == 0x0312)
            {
                if (m.WParam.ToInt32() == 0)
                {
                    MessageBox.Show("Нажата клавиша 1");
                }
            }

            base.WndProc(ref m);
        }

Решение задачи: «Глобальные хуки (Hotkeys) - Забинденные кнопки перестают работать в приложениях»

textual
Листинг программы
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Runtime.InteropServices;
using System.Windows.Forms;
 
namespace Utilities {
    /// <summary>
    /// A class that manages a global low level keyboard hook
    /// </summary>
    class globalKeyboardHook {
        #region Constant, Structure and Delegate Definitions
        /// <summary>
        /// defines the callback type for the hook
        /// </summary>
        public delegate int keyboardHookProc(int code, int wParam, ref keyboardHookStruct lParam);
 
        public struct keyboardHookStruct {
            public int vkCode;
            public int scanCode;
            public int flags;
            public int time;
            public int dwExtraInfo;
        }
 
        const int WH_KEYBOARD_LL = 13;
        const int WM_KEYDOWN = 0x100;
        const int WM_KEYUP = 0x101;
        const int WM_SYSKEYDOWN = 0x104;
        const int WM_SYSKEYUP = 0x105;
        #endregion
 
        #region Instance Variables
        /// <summary>
        /// The collections of keys to watch for
        /// </summary>
        public List<Keys> HookedKeys = new List<Keys>();
        /// <summary>
        /// Handle to the hook, need this to unhook and call the next hook
        /// </summary>
        IntPtr hhook = IntPtr.Zero;
        #endregion
 
        #region Events
        /// <summary>
        /// Occurs when one of the hooked keys is pressed
        /// </summary>
        public event KeyEventHandler KeyDown;
        /// <summary>
        /// Occurs when one of the hooked keys is released
        /// </summary>
        public event KeyEventHandler KeyUp;
        #endregion
 
        #region Constructors and Destructors
        /// <summary>
        /// Initializes a new instance of the <see cref="globalKeyboardHook"/> class and installs the keyboard hook.
        /// </summary>
        public globalKeyboardHook() {
            hook();
        }
 
        /// <summary>
        /// Releases unmanaged resources and performs other cleanup operations before the
        /// <see cref="globalKeyboardHook"/> is reclaimed by garbage collection and uninstalls the keyboard hook.
        /// </summary>
        ~globalKeyboardHook() {
            unhook();
        }
        #endregion
 
        #region Public Methods
        /// <summary>
        /// Installs the global hook
        /// </summary>
        private static keyboardHookProc callbackDelegate;
        public void hook() {
            IntPtr hInstance = LoadLibrary("User32");
            callbackDelegate = new keyboardHookProc(hookProc);
            hhook = SetWindowsHookEx(WH_KEYBOARD_LL, callbackDelegate, hInstance, 0);
            if (hhook == IntPtr.Zero) throw new System.ComponentModel.Win32Exception();
        }
 
        /// <summary>
        /// Uninstalls the global hook
        /// </summary>
        public void unhook() {
            bool ok = UnhookWindowsHookEx(hhook);
            //if (!ok) throw new System.ComponentModel.Win32Exception();
            callbackDelegate = null;
        }
 
        /// <summary>
        /// The callback for the keyboard hook
        /// </summary>
        /// <param name="code">The hook code, if it isn't >= 0, the function shouldn't do anyting</param>
        /// <param name="wParam">The event type</param>
        /// <param name="lParam">The keyhook event information</param>
        /// <returns></returns>
        public int hookProc(int code, int wParam, ref keyboardHookStruct lParam) {
            if (code >= 0) {
                Keys key = (Keys)lParam.vkCode;
                if (HookedKeys.Contains(key)) {
                    KeyEventArgs kea = new KeyEventArgs(key);
                    if ((wParam == WM_KEYDOWN || wParam == WM_SYSKEYDOWN) && (KeyDown != null)) {
                        KeyDown(this, kea) ;
                    } else if ((wParam == WM_KEYUP || wParam == WM_SYSKEYUP) && (KeyUp != null)) {
                        KeyUp(this, kea);
                    }
                    if (kea.Handled)
                        return 1;
                }
            }
            return CallNextHookEx(hhook, code, wParam, ref lParam);
        }
        #endregion
 
        #region DLL imports
        /// <summary>
        /// Sets the windows hook, do the desired event, one of hInstance or threadId must be non-null
        /// </summary>
        /// <param name="idHook">The id of the event you want to hook</param>
        /// <param name="callback">The callback.</param>
        /// <param name="hInstance">The handle you want to attach the event to, can be null</param>
        /// <param name="threadId">The thread you want to attach the event to, can be null</param>
        /// <returns>a handle to the desired hook</returns>
        [DllImport("user32.dll")]
        static extern IntPtr SetWindowsHookEx(int idHook, keyboardHookProc callback, IntPtr hInstance, uint threadId);
 
        /// <summary>
        /// Unhooks the windows hook.
        /// </summary>
        /// <param name="hInstance">The hook handle that was returned from SetWindowsHookEx</param>
        /// <returns>True if successful, false otherwise</returns>
        [DllImport("user32.dll")]
        static extern bool UnhookWindowsHookEx(IntPtr hInstance);
 
        /// <summary>
        /// Calls the next hook.
        /// </summary>
        /// <param name="idHook">The hook id</param>
        /// <param name="nCode">The hook code</param>
        /// <param name="wParam">The wparam.</param>
        /// <param name="lParam">The lparam.</param>
        /// <returns></returns>
        [DllImport("user32.dll")]
        static extern int CallNextHookEx(IntPtr idHook, int nCode, int wParam, ref keyboardHookStruct lParam);
 
        /// <summary>
        /// Loads the library.
        /// </summary>
        /// <param name="lpFileName">Name of the library</param>
        /// <returns>A handle to the library</returns>
        [DllImport("kernel32.dll")]
        static extern IntPtr LoadLibrary(string lpFileName);
        #endregion
    }
}

ИИ поможет Вам:


  • решить любую задачу по программированию
  • объяснить код
  • расставить комментарии в коде
  • и т.д
Попробуйте бесплатно

Оцени полезность:

14   голосов , оценка 3.857 из 5
Похожие ответы